Eerste week in Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ellen Bergh - WaarBenJij.nu Eerste week in Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ellen Bergh - WaarBenJij.nu

Eerste week in Suriname!

Door: Ellen van den Bergh

Blijf op de hoogte en volg Ellen

30 Januari 2017 | Suriname, Paramaribo

Hoihoi,

Na een jaar vanalles voor te bereid hebben zoals: een visum en het regelen van een stage en huis gingen we dan eindelijk naar Schiphol toe om naar Suriname te vliegen. Daar afscheid genomen van mijn moeder en daar gingen we dan. Ik zag best op tegen een 9-uur durende vlucht, maar dit viel eigenlijk alles mee!

Eenmaal aangekomen in Suriname werden we opgehaald door iemand van het stagebemiddelingsbureau wat we in hebben gehuurd. Ze heeft ons naar ons huis gebracht. Het ritje van Zanderij (vliegveld) naar ons huis duurde ongeveer een uurtje. Onderweg heb ik mijn ogen uitgekeken van het ontzettend mooie maar ook wel arme landschap. Toen we bij ons huis waren aangekomen kwamen we er achter dat we 2 nederlandse buren haden. Ze vroegen ons gelijk mee uit eten. Hierna zijn we gelijk naar bed gegaan want we hadden toch wel wat last van een jetlag.

De dag erna werden we natuurlijk al om half 6 's morgens wakker door de warmte en de jetlag. We werden opgehaald om een citytour te doen met het stagebemiddelingsbureau en wat dingen te regelen voor onderandere ons visum. Hierna zijn we boodschappen gaan doen bij de Tulip. Daar hebben ze dus gewoon alle nederlanse producten die je maar kan bedenken! Dit is wel wat duurder dan in de Chineese supermarkten, maar daar kwamen we dus pas later achter.
Afgelopen zaterdag zijn we naar het zwembad geweest en uit gegaan. Dit beviel mij eigenlijk wel heel erg goed. Gezellige mensen, leuke muziek en iedereen is vrolijk. Zondag ging een van de buren weer terug naar Nederland, dus afscheid genomen en daar ging ze weer. Wat leuk eigenlijk dat je iemand die je eigenlijk niet kent zo snel mee kan optrekken en het toch ook wel jammer vind dat ze weer weg gaat.

Als je hier 5 minuten over straat loopt hebben ongeveer al zo'n 15 auto's getoeterd en 5 mensen iets geroepen. We vallen toch ook wel erg op hier als blanke Nederlanders. Het eten is hier ontzettend lekker en heel goedkoop. Voor 3 euro kan je al roti halen wat (vind ik dan) veel beter smaakt dan de roti in nederland. Verder hebben we best een prima huis. Er is alleen geen warm water om te douchen en alles is best wel oud, maar ach dat maakt na 1 dag ook niet zoveel meer uit. We pakken overal de taxi naartoe omdat het niet heel veilig is om in de avond over straat te lopen. Het taxi ritje naar de stad kost meestal 8 SRD wat omgerekend ongeveer 1 euro is. Volgende week maandag beginnen we met stage, dus voor nu nog een weekje genieten van onze vakantie hier in Suriname. Waar je trouwens erg snel gewend aan raakt hier is no spang... (maak je niet druk). Alles gaat wat langszamer en dat went erg snel.

Groetjess!!

• 31 Januari 2017 - 06:48

Maria:

Ha Ellen, wat een ervaringen al.Leuk dat je een reisverslag schrijft. Als ik nu op verzenden druk maak ik je misschien wakker. Hoe gaat het met de waakhond? Blaft hij vaak? Veel plezier en liefs, tante Pi

• 31 Januari 2017 - 14:19

Rut:

Hey plant,

Pff, geen warm water... DAN GA JE ECHT NIET LEKKER!

Of zijn we hier gewoon gewend aan de luxe?
    En al die aandacht.. Gelukkig ben je daar niet zo van. Zorg goed voor Judith en laat af en toe wat weten, dan probeer ik buiten mijn stage uren (uh not) jou te volgen en te reageren!

Heel veel plezier x